We wilden zorgen voor herkenbaarheid én zichtbaarheid van het vitaliteitsprogramma ‘Sterk in je Werk’. Door het beeldmerk en de slogan ging het programma echt leven. Sterk in je werk doet het goed als krachtige slogan, als afzender én in combinatie met de onderdelen die we aanbieden zoals de Fitcheck, vitaliteitscoaches, Sterk in je Werk-week, workshops etc.
Tijdens de campagne zijn we medewerkers bewust gaan maken van wat zij kunnen doen om hun vitaliteit te bevorderen. Door medewerkers het aanbod en de mogelijkheden voor te leggen en te attenderen op activiteiten zoals bijvoorbeeld de ‘Sterk in je Werk-week’ in november 2020 en ook door informatie te geven over gezond en fit (thuis)werken. Als medewerkers weten wat er is, zich bewust zijn van hun eigen rol en verantwoordelijkheid, kunnen ze hun gedrag beïnvloeden en verandering tot stand brengen. Een belangrijke voorwaarde voor het succes van de campagne is samenhang te krijgen in de verschillende initiatieven. Dat betekent ook dat de vindbaarheid van het aanbod voor medewerkers en leidinggevenden verbetert moest worden. We pakten het momentum (thuiswerken in de corona-crisis als haakje) bij onze aftrap, de online lunchbijeenkomst. Het begrip vitaliteit zijn we gaan vertalen naar individuele vragen als: Wat is vitaliteit voor jou? en Wat kun je zelf doen?